ריידר בלוג

אופני איזון חשמליים לילדים – 360MX

הכירו את הדבר הבא בעולם המוטורי לילדים – אופני איזון חשמליים 

לאחרונה הושק מותג אופני איזון º360 ע"י הורים רוכבי אופנוע אשר רוצים לשרש ולקדם את תחום הרכיבה בקרב הילדים,  אז מה זה בעצם אופני איזון? קראו את המאמר הבא !

7 טיפים ראשוניים במקרה של תאונת אופנוע

נפגעתם כתוצאה מתאונת אופנוע? נגרמו לכם נזקי גוף בדרגה כזאת או אחרת?

להלן טיפים ראשוניים במקרה של תאונת אופנוע מעו"ד עידית סגל – עורכת דין מומחית תביעות תאונות אופנוע

  1. אם נפגעתם בתאונת דרכים הדבר הראשון הוא כבר בפינוי באמבולנס לוודא שהפרטים שנמסרו לגבי תאונת האופנוע הם פרטים מדויקים שמציינים שהפציעה נבעה מתאונת האופנוע או תאונת דרכים.
  2.  עם ההגעה לבית החולים יש לוודא שהצוות הרפואי יציין את כל האיברים שבהם נפגעתם בתאונה, החשיבות נובעת מכך שבמיון ניתן בד"כ טיפול ברמת רפואה דחופה ומיידית ולאחר מכן בהרבה מקרים מתבררים דברים נוספים בהמשך.
  3. ישנן פגיעות שאינן מורגשות בהתחלה ומופיעות רק לאחר יום-יומיים מהתאונה, חשוב מאד ללכת לקבל טיפול רפואי ולציין לרופא כי בעקבות תאונת האופנוע הנכם סובלים כאבים ולפרט ממה בדיוק סובלים.
  4. על מנת להגדיל את הסיכוי שלכם לפיצוי, חשוב ביותר שאחת הפעולות הראשונות אותן תבצעו לאחר תאונת אופנוע תהיה ליצור קשר עם עו"ד מומחה לתאונות אופנוע, כדי שיספק לכם כבר בתחילת הדרך המלצות לגבי אופן ההתנהלות אחרי התאונה, עד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.
  5. הסטטיסטיקה מראה שרוכבי אופנועים וקטנועים חשופים הרבה יותר מנוסעי ונהגי רכב לתאונות דרכים וכי גם הפגיעות עצמן נוטות להיות קשות יותר ומתאפיינות הן בריבוי פגיעות ראש והן בריבוי פציעות אורתופדיות מורכבות. חשוב ליצור קשר עם עו"ד מומחה בתביעות אופנוע על מנת שיפעל ל"תשלום תכוף" – תשלום מידי המשולם לנפגע לאחר תאונת דרכים על חשבון הסכום הסופי שייפסק לו בסיום הטיפול בתביעתו.
  6. פגיעה חוזרת – במקרה של פגיעה חוזרת (עניין נפוץ כשמדובר בנפגעי תאונות אופנוע), חברות הביטוח ינסו לטעון כי הנזק של הנפגע מקורו בפגיעה קודמת, ולכן כעת הוא אינו זכאי לפיצוי. לכן במקרים של תאונות אופנוע מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בטיפול בתביעות של תאונות אופנוע שצבר ניסיון רב בניהול תביעות וייצוג נפגעים בתאונות אופנוע ויודע להתמודד עם טענות של פגיעה חוזרת .
  7. גם בחזית המשפטית והביטוחית רוכבי אופנועים וקטנועים נמצאים בעמדת נחיתות מול טענות חברות הביטוח כי הם אינם זכאים לפיצויים.

רוכבי אופנוע רבים אינם טורחים לבטח את האופנועים שבבעלותם כי פוליסות ביטוח החובה לאופנועים נוטות להיות יקרות יחסית. התוצאה המצערת הנה העובדה שלאופנועים רבים אין ביטוח חובה או שקיים בטוח מוגבל המכסה רק נהיגת נהגים נקובים בשם, כך שבמקרים רבים הביטוח אינו מכסה את נהג האופנוע שאינו נקוב בפוליסה. כך גם ישנם מקרים רבים שרוכבי אופנוע מחזיקים רישיון נהיגה לאופנוע "קל" יותר ועל כן הפוליסה אינה מכסה את פציעתם בתאונה.

חשוב ליצור קשר עם עו"ד מומחה בתביעות אופנוע על מנת שייעץ על מצבכם המשפטי והביטוחי.

למידע נוסף וייעוץ מקצועי עם עו"ד העוסק ומתמחה בנזקי גוף
אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכת הדין עידית סגל
לייעוץ ראשוני חינם ללא התחייבות חייגו 054-7107229

ניתן להשאיר גם הודעה בטופס

    שם מלא
    מספר טלפון
    מייל
    שליחת טופס

    מבחן שארפ – עד כמה להסתמך על מבחן שארפ כשרוכשים קסדת אופנוע?

    הבעיה עם תקנים לא מעטים היא, שלפעמים אנשים לא עוצרים בכדי לשאול שאלות ולברר אם התקן מועיל עמם. מעבר לכך, לצערנו הרב, מבחני בטיחות לקסדה (כוכבי הבטיחות) למיניהם לפעמים נוצרים רק בכדי לגרוף כסף.
    במאמר זה נתמקד במבחן שארפ, שנולד כתוצאה מכך שבריטניה התחייבה לאמץ פרוטוקול הסמכת קסדות מסוג ECE. עד לנקודה זו, קסדות בריטניה היו כפופות לתקן מסוג BSI.

    אמנם פרוטוקול ECE נולד מתוך מחשבה של סיוע לאופנוענים לבצע החלטות מושכלות ובטוחות, אבל בפועל, התקבלו אי-אלו החלטות ביצירת הפרוטוקול שנועדו לחסוך כסף ובמקביל גם לגרוף כספים. למעשה, מבחן שארפ מתבסס על מתודולוגיית מחקר חלקית בלבד, שרבים אומרים שהיא גם מטעה. למשל, בניגוד למה שהומלץ על ידי דו"ח 327 COST, שארפ החליטו להשתמש במעטפת קסדה מוצקה במהלך הבדיקות שלהם. זאת, בניגוד למעטפת הראש הביומטרית שהומלצה על ידי הדו"ח הנ"ל. על פי מחקרים בתחום, מעטפת קסדה ביומטרית משקפת יותר במדויק את הראש האמיתי של הרוכב על האופנוע. במקביל, המעטפת הביומטרית מאפשרת בדיקה יותר מדויקת של הספיגה של הפגיעה במקרה של תאונה, חלילה. שארפ החליטו להתעלם מהעובדה הזו שמבוססת על ידי מחקרים ודוחות משנים קודמות, כנראה מתוך מניעים כספיים, מה שהופך את מבחן שארפ למפוקפק.

    הרצה לאופנוע: מיתוס VS אמת – מה נכון?

    אם לאחרונה התחדשתם בכלי שיצא מהחברה, ודאי דיברו אתכם על הרצה לאופנוע, מה שגם רלוונטי לגבי רכישת רכב חדש. הרצות לכלים חדשים הן נושא שמדברים עליו מאז ומתמיד, מה שלפעמים מקבל ביטוי מעט, איך נגיד – מוגזם. בפועל, הכלי אכן מצריך הרצה מסוימת, אבל ייתכן שחלק מהחברות עושות מזה עניין יותר גדול ממה שזה במציאות. בואו נבין ביחד במה מדובר, אחת ולתמיד – האם צריך הרצה לאופנוע חדש?

    רגע לפני שניתן את דעתנו (שלא אמורה להחליף ייעוץ מכונאי מקצועי) בקשר להרצה של אופנוע, בואו נדבר לרגע על תהליך הייצור של חלקי אופנועים ותהליך הייצור של ההרכבה של הכלי. חשוב להבין משהו מהותי – אין 2 חלקים שיורדים מפס הייצור כאשר הם זהים ב-100%. לשם כך, נקבעו תקנים של סטיות אפשריות הנוגעים לייצור של חלקים מכאניים. בואו ניקח את הדוגמה של רפידות בלמים לאופנועים, ונבין על הדרך גם כיצד הרצה לאופנוע קשורה לכך.

    ייצור רפידות בלמים לאופנוע ודסקיות בלימה

    כאשר במפעל מייצרים מאות וגם אלפים של רפידות בלמים ודסקיות בלימה, בכל אופנוע הבלמים האלו יורכבו עם סטיות תקן קטנות. מדובר אמנם בהבדלים מיקרוסקופיים של מילימטרים, אבל בכל אופנוע חלקי הבלימה מותקנים עם סטייה מסוימת.

    לאחר מספר קילומטרים של רכיבה ראשונית, השכבות הראשונות משתפשפות הרפידות הבלימה, מה שמאפשר לרפידות "ליישר קו" עם הדסקיות. באופן ממש דומה לכך, גם הצמיגים של האופנוע נדרשים להרצה ראשונית בכדי לשפשף מעליהם את שכבת הייצור הראשונה. ובדומה לבלמים והצמיגים, גם חלקים אחרים במנוע ובשרשרת ההינע מצריכים נסיעה ראשונית של הרצה בכדי לתקן את סטיות תקן הייצור של החלקים השונים.

    אז אם הרצה לאופנוע היא לא מיתוס, מה חשוב לדעת?

    לאחר שהבנו כי הרצה לאופנוע היא לא מיתוס, חשוב להתייחס להרצה בפרופורציות הנכונות. את הקילומטרים הראשונים שלכם על הכלי החדש, תגמעו באופן רגוע, אל תשתוללו. זה לא שהכלי מסוכן יותר בתקופת ההרצה, אבל כן יהיה כדאי לרכב קצת יותר בזהירות. כמו כן, תמיד יהיה כדאי לחמם טוב את המנוע לפני שאתם יוצאים לרכיבה.

    בתקופת ההרצה, השתדלו לא "לקרוע" את מד ה-סל"ד שלכם. לא אמורה להיות בעיה להגיע לאדומים, אבל אל תישארו בסל"ד גבוה זמן ממושך. למעשה, יש הטוענים שאפילו מומלץ להכיר את כל טווחי ה-סל"ד במהלך תקופת ההרצה. אבל גם מי שאומר את זה, יגיד לכם להימנע משהייה ממושכת בקווים האדומים של שעון הסל"ד.

    כדאי בכל מקרה לבדוק את הוראות היצרן

    בכדי להימנע ממצב של איבוד אחריות, יהיה כדאי תמיד לבדוק את הוראות היצרן לגבי תקופת ההרצה הראשונית של הכלי. לרוב, 1000 ק"מ מספיקים עבור תקופת ההרצה, אבל יצרנים מסוימים עשויים להמליץ על נסיעות קצת יותר ארוכות.

    מערכת Ride Vision – התרעה למניעת תאונות אופנועים

    מערכת Ride Vision – המערכת שתעזור לכם למנוע את התאונה הבאה!

    בשבוע שעבר יצאתי לרכוב ביחד עם מיצו – דניאל פטרי להתנסות במערכת הבטיחות לאופנועים – Ride Vision – סטרטאפ ישראלי אשר הוקם בשנת 2018 ע"י אנשי ההייטק אורי לביא וליאור כהן. מטרתם של היזמים (הם גם אופנוענים בעצמם) הינה לייצר מוצר טכנולוגי אשר יגביר באופן משמעותי את הבטיחות של רוכבי דו-גלגלי, יספק להם מעין שכבת הגנה נוספת, ויאפשר להם (בעצם לכולנו) לרכוב בצורה בטוחה על ידי מניעת תאונות וסכנות – עוד לפני שהן קורות.
    הרעיון מבוסס על הקונספט של הגברת בטיחות הרוכב באמצעות מתן התראה ברורה ומוחשית עוד בטרם מתרחשת התאונה, בשלבים שעוד ניתן למנוע אותה, ועל ידי כך להקטין את מספר התאונות וכתוצאה מכך את מספר הנפגעים על הכביש מקרב רוכבי האופנועים והקטנועים.

    פריקום 2+ או פריקום 4+ – Freecom 4+ Vs Freecom 2+

    Freecom 2+ או Freecom 4+ – איזו דיבורית מתאימה לך?

    ריכזנו עבורכם את ההבדלים בין הדיבורית לקסדה Cardo Freecom 2+ ו- Freecom 4+, דיבוריות האינטרקום לאופנועים המובילות בשוק.
    שני הדיבוריות לקסדה חזקות ועמידות למים ולתנאי הסביבה. דיבוריות קארדו – פריקום מציעות חווית Bluetooth יוצאת דופן, אבל יש מספר דגמים – אם אתם מתלבטים בין הדגמים – המשיכו לקרוא :).

    בדיקת שלדה לאופנוע Z900

    בדיקת אופנוע לפני קניה | בדיקת שלדה לאופנוע

    בדיקת אופנוע לפני קניה: בדיקת שלדה ובדיקות כלליות לאופנוע לפני קניה

    בין אם אתם רוכבים על כלי עם מנוע בנפח כזה או אחר, מומלץ מאוד לפני קניית אופנוע לבצע בדיקה מקיפה לאופנוע.
    בדיקת  אופנוע לפני קניה יכולה לכלול בדיקת שלדה, בדיקה מכנית, בדיקה קוסמטית ועוד. בואו נגיד ככה, ההמלצה הכי גורפת היא בדיקה מקיפה לאופנוע לפני רכישתו.

    כולנו אוהבים לרכב וכולנו נהנים לסחוט את הגז, אבל האם כולנו מקפידים על תחזוקת האופנוע? כמובן שלא. מאחר שחלקנו מקפידים יותר וחלקנו מקפידים פחות על תחזוקת האופנוע, תמיד יהיה מומלץ לבצע בדיקה מקיפה לאופנוע לפני רכישתו. בדיקת קניה לאופנועים היא כל כך הכרחית, בדיוק מתוך אותן סיבות של הזנחה של רוכבים.

    מבצע "חבילה מהבית" – חלוקת חבילות שי לחיילים

    שישי שעבר (1 במאי 2020), משעות הבוקר המוקדמות יצאנו לחלוקת חבילות לחיילים בבסיסים השונים בכל רחבי הארץ. 5 קב' שונות, כל קב' לכיוון אחר במטרה להביא את החבילות לכל החיילים באותו היום. היה הכל מהכול, שמש נפלאה, חבורה מצויינת, רוח התנדבות ונתינה, משימה ערכית, אופנועים, כבישים פנויים, מלא טבע וכמה חיילים מאושרים במיוחד. המון תמונות […]

    בוסטר התנעה | מטען נייד | ערכת התנעה לרכב | בוסטר להנעת אופנוע

    רוכבים יקרים
    לאחרונה קבלנו פנויות ושאלות בנוגע לערכות התנעה לחירום.
    בשיתוף פעולה נוסף בין סופרבייק לX-Riders

    דאגנו לרכז מבצע על ערכות התנעה מבית Discovery שיוכלו לענות על הצורך – התנעת אופנועים, קטנועים, רכבים פרטיים וג'יפים
    ואופציה לרכישה של קומפרסור נייד לניפוח צמיגים, מזרני ים, מתנפחי קמפינג, כדורים ועוד..
    מצרפים לכם קישורים לדגמים הזמינים במחירים מועדפים עבור המועדון.

    תהנו?
    *אחריות לשנה.
    *אפשרות למשלוח עד הבית

    בוסטר התנעה לרכב ותצוגת טעינה – 600 – 12000mAh
    https://superbike.co.il/product/discovery-600/

    מחיר לצרכן: 390₪

    מחיר מבצע: 299₪

    בוסטר התנעה לרכב 10000mAh Discovery ECO – 595

    https://superbike.co.il/product/eco-595/

    מחיר לצרכן: 490₪

    מחיר מבצע: 379₪