ריידר בלוג

מצלמת דרך לאופנוע INNOVV : ההגנה הבטוחה והמשתלמת ביותר לנסיעה שלך

כולנו יודעים שאין כמו תחושת החופש ברכיבה על אופנוע, ביחד עם זאת, תמיד ישנם סיכונים בכל סוג של טיול שלנו גם אם זה לנסוע בכביש עירוני או בכביש מהיר. גם אם רק עכשיו התחלת לרכב או שיש לך ניסיון של שנים ברכיבה ישנם סכונות שלא תלויות באופן הרכיבה שלך – רוכבי אופנוע מושפעים מתנאי מזג אוויר, כבישים חלקים, כתמי שמן, צבעים חלקים, נהגים שיכורים, פלאפונים והרשימה עוד ארוכה.. שורה תחתונה – לרוכב אופנוע יש מגוון סכנות שיכולות להפוך אפילו את הרכיבה השגרתית ביותר למלחיצה ומורטת עצבים.

למרבה המזל, הטכנולוגיה באה להציל פעם נוספת, מצלמת דרך לאופנוע INNOVV אשר מותקנת על גבי האופנוע ומצלמת אוטומטית מרגע ההנעה, בעזרת מצלמה דרך לאופנוע אפשר לתעד את כל מה שקורה בזמן שאנחנו על הכביש – החל משוטר שנותן לנו דוח ללא סיבה, ועד לנהג רכב שמאשים אותנו בתאונה רק כי לא ראה אותנו.

יכול להגיד מניסיון אישי – מצלמת הדרך של INNOVV הצילה אותי במקרה של נהג שנכנס בי מאחורה, ומדוח משטרה בטענה "שלא עצרתי בעצור".

סיקור מצלמת דרך לאופנוע INNOVV k5

הפעם תחת המיקרוסקופ בשביל לדייק בפרטים הכי קטנים וחשובים, בחרתי לבחון מקרוב-קרוב את מצלמת הדרך לאופנוע INNOVV k5, אותה מצלמה שמספקת לנו סוג של ביטוח אם משהו חלילה משתבש במהלך הרכיבה. ולא פחות חשוב, זו אחלה דרך ללכוד רגעים בלתי נשכחים ברכיבה.

אין מה להגיד, אני פשוט מעריץ מושבע של מצלמות דרך לאופנועים באופן כללי, בין אם משתמשים בהן ברכיבות עירוניות או בשטח. ובתור אחד כזה, בחרתי לבחון מקרוב את החדשות האחרונות והמרגשות מבית INNOVV, שזו חברה שנוסדה ב-2013 ומופצת באוסטרליה ובניו זילנד על ידי Connected Audio Visual.

קצת רקע על מצלמת דרך לאופנוע INNOVV k5

שנה לאחר שהחברה החלה לייצר מצלמות וידאו, חברת INNOVV החלה למכור את מצלמת הדרך הראשונה שלה לאופנועים וקטנועים, מצלמה אשר נקראה בזמנו ה-C3. כבר אז, בתחילת דרכה המקצועית, החברה ייצרה מצלמות לא רק סבירות במחיר, אלא גם באיכויות לא רעות בכלל.

חצי עשור אחר כך, החברה משווקת בימינו הנוכחיים את מצלמת ה- INNOVV k5, שלדעתי אמורה להיות מצלמת דרך מומלצת במיוחד. זאת, בהתחשב בשנות הניסיון שיש לחברה היחסית צעירה הזאת. כמו כן, המחירים אטרקטיביים לחלוטין.

עוד פרטים על מצלמת INNOVV k5

מצלמת ה- INNOVV k5 מבוססת על פעולה של 2 מצלמות, כאשר האחת היא קדמית והשנייה היא אחורית. בנוסף לזה, אני אישית ממש התלהבתי לגלות שבטווח המחירים שלה אפשר גם להנות משלט רחוק אשר ניתן להרכבה על הכידון. לאחר מחקר קצרצר, גיליתי שהשלט של המצלמה מאפשר שליטת WiFi, כאשר ה-DVR וה-GPS עם מחוונים בהירים של LED.

מצלמת INNOVV k5 מציעה גם אופציה של "INSTALL AND FORGET", מה שאומר שאתם נהנים ממערכת הפעלה וכיבוי אוטומטית שמתחילה להקליט ברגע שהאופנוע מונע. כמו כן, המצלמה תיכנס לכיבוי אוטומטי כשתכבו את הכלי. בנוסף, היה נחמד לגלות מיקרופון חיצוני איכותי אשר כולל מערכת הפחתת רעשי דרך ורוח.

המפרט של מצלמת INNOVV k5

בסך הכול, אני יכול להגיד שהמפרט של INNOVV k5 טוב. המצלמה אשר פונה לחזית מבוססת על חיישן של 8 מגה-פיקסל מבית חברת SONY, מה שמאפשר לקבל ראות בורה וברמה גבוהה. החיישן של סוני מתאים ל-4K Ultra HD במהירות 30 פריימים לשנייה, מה שמתקבל מעדשת זווית של 120 מעלות.

כאמור, ציינתי קודם לכן שהמצלמה מורכבת מ-2 מצלמות נפרדות. המצלמה הפונה לאחור, היא מצלמה של 1080HD, כאשר גם היא מבוססת על חיישן של המותג העולמי, סוני. ולבסוף, בחנתי גם את נושא בלימת הזעזועים של המצלמה. במהלך רכיבה עם טלטלות ומהמורות בכביש, בסך הכול מתקבלת תמונה יציבה וראות ברורה של כל המצטלם בדרך.

בסך הכול הכללי, מצאתי שמצלמת INNOVV k5 מאוד מומלצת בטווח המחירים שלה, שנע בין 1,350 ₪ ל-,1800 ₪, תלוי בדגם שתרכשו.

מצלמת דרך לאופנוע

מצלמת דרך לאופנוע היא סוג של מצלמת דאש שמתחברת לאופנוע. היא מותקנת בחלק הקדמי או האחורי של האופנוע ומספקת חלופה להתקנת מצלמת קסדה. היתרונות של מצלמות אלה הם שהן קטנות, קלות ונוחות להתקנה. הן זולות יחסית בניגוד למצלמות אופנוע אחרות. החיסרון היחיד הוא שהן לא מספקות איכות צילום טובה כמו מצלמות אופנוע אחרות, יקרות יותר.

הדבר הראשון שצריך לעשות כשמחפשים מצלמת דרך לאופנוע הוא להחליט איזה סוג מצלמה אתה רוצה. אם אתם מחפשים מצלמה עם יכולות הקלטת וידאו ואודיו באיכות גבוהה, אז כדאי שתבחרו במצלמת דאש. אם אתם מחפשים משהו יותר דיסקרטי ולא בולט, אז מצלמת פעולה עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר עבורכם.

הצילומים שצולמו במצלמת אופנוע יכולים לשמש למטרות רבות ושונות, כולל:

  • לתפוס רגעים של הנאה במהלך טיולי רכיבה
  • לתעד עבירות תנועה או ניסיון גניבה
  • ללכוד רגעי סכנה או תאונות על מנת להימנע מהם ברכיבות עתידיות
  • כדי ללכוד נופים ציוריים לשיתוף עם חברים ובני משפחה

בנוסף, מצלמות אופנוע משמשות לרוב מטעמי בטיחות, שכן ניתן להשתמש בהן לתיעוד תאונות או תקריות אחרות לצורכי ביטוח.

למה להתקין מצלמה על האופנוע?

זו שאלה שאנשים רבים שואלים את עצמם כשהם רואים מישהו על אופנוע עם מצלמה. אבל התשובה די פשוטה. מצלמות אופנוע משמשות כדי ללכוד את כל האקשן תוך כדי רכיבה, והן מעולות גם לתיעוד סביבת האופנוע. השימוש במצלמות לאופנועים גדל בשנים האחרונות, וזה לא רק למי שרוצה לתעד את נסיעתו. הם יכולים להיות שימושיים מסיבות רבות, כגון צילום תאונה או תקרית בווידאו, או פשוט כדי ללכוד את הנסיעה שלך מנקודת מבט אחרת.

מצלמות אופנועים הן טכנולוגיה מתפתחת. המצלמות מותקנות בחזית האופנועים ויכולות לצלם את המתרחש מול האופנוע, ולסייע לנהגים לזהות כל סכנה אפשרית בכביש ולהגיב בהתאם.

איפה הכי כדאי להתקין מצלמה על האופנוע?

המקום הטוב ביותר להתקין מצלמה על אופנוע הוא בחלק הקדמי של האופנוע. הסיבה לכך היא שהוא מספק מבט בזווית רחבה של מה שקורה סביב האופנוע. יש הרבה מקומות באופנוע שבהם ניתן להתקין מצלמה, אך ניתן לראות שוב ושוב כי המקום הפופולרי ביותר הוא החלק הקדמי של האופנוע זאת מכיוון שזה נותן יותר שליטה על האופנוע.

אילו סוגי מצלמות אפשר להתקין על האופנוע?

ישנן מספר מצלמות שונות שניתן להתקין על אופנוע. המצלמות הנפוצות ביותר הן אלו המשמשות למטרות הקלטה, אך ישנן גם מצלמות שניתן להשתמש בהן לצילום תמונות. יש אנשים שמשתמשים במצלמות האלה כדי ללכוד רגעים של מסעותיהם ויש אנשים שמשתמשים בהם כדי ללכוד את הנוף של המסע שלהם.

הדבר הראשון שצריך להסתכל עליו הוא שדה הראייה של המצלמה. שדה הראייה צריך להיות רחב מספיק כדי ללכוד את כל הסביבה שלכם תוך שמירה על האופנוע במרכז הפריים. הדבר השני שיש לקחת בחשבון הוא האם תשתמשו בה יום ולילה. אם כן, וודאו שיש למצלמה נוריות אינפרה אדום כדי שתוכלו להשתמש בו במהלך הלילה ולקבל קטעים באיכות טובה. והשיקול השלישי הוא האם אתם רוצים או לא מצלמת אופנוע עמידה למים. זה יהיה תלוי באזור בו אתם גר ותנאי מזג האוויר המתקיימים באזור שלכם.

איפה אפשר לרכוש מצלמת דרך לאופנוע?

ישנם מותגים רבים המציעים מצלמות דרך לאופנועים, אך הטובה ביותר היא ה-Garmin Virb Ultra 30. למצלמה זו יש תכונות רבות המבליטים אותה מהשאר, כמו היכולת שלה ללכוד צילומים ברזולוציית 4K במהירות 60 פריימים לשנייה .יש הרבה חברות שמייצרות את המכשירים האלה, אבל יש גם הרבה סוגים שונים של מצלמות לבחירה. לאחר החלטה על סוג המצלמה, השלב הבא יהיה לברר מאיפה לקנות אותה. יש הרבה יצרנים שמייצרים את המצלמות האלה, אבל רוב האנשים יגידו לך את זה. 

 

אופני איזון חשמליים לילדים – 360MX

הכירו את הדבר הבא בעולם המוטורי לילדים – אופני איזון חשמליים 

לאחרונה הושק מותג אופני איזון º360 ע"י הורים רוכבי אופנוע אשר רוצים לשרש ולקדם את תחום הרכיבה בקרב הילדים,  אז מה זה בעצם אופני איזון? קראו את המאמר הבא !

7 טיפים ראשוניים במקרה של תאונת אופנוע

נפגעתם כתוצאה מתאונת אופנוע? נגרמו לכם נזקי גוף בדרגה כזאת או אחרת?

להלן טיפים ראשוניים במקרה של תאונת אופנוע מעו"ד עידית סגל – עורכת דין מומחית תביעות תאונות אופנוע

  1. אם נפגעתם בתאונת דרכים הדבר הראשון הוא כבר בפינוי באמבולנס לוודא שהפרטים שנמסרו לגבי תאונת האופנוע הם פרטים מדויקים שמציינים שהפציעה נבעה מתאונת האופנוע או תאונת דרכים.
  2.  עם ההגעה לבית החולים יש לוודא שהצוות הרפואי יציין את כל האיברים שבהם נפגעתם בתאונה, החשיבות נובעת מכך שבמיון ניתן בד"כ טיפול ברמת רפואה דחופה ומיידית ולאחר מכן בהרבה מקרים מתבררים דברים נוספים בהמשך.
  3. ישנן פגיעות שאינן מורגשות בהתחלה ומופיעות רק לאחר יום-יומיים מהתאונה, חשוב מאד ללכת לקבל טיפול רפואי ולציין לרופא כי בעקבות תאונת האופנוע הנכם סובלים כאבים ולפרט ממה בדיוק סובלים.
  4. על מנת להגדיל את הסיכוי שלכם לפיצוי, חשוב ביותר שאחת הפעולות הראשונות אותן תבצעו לאחר תאונת אופנוע תהיה ליצור קשר עם עו"ד מומחה לתאונות אופנוע, כדי שיספק לכם כבר בתחילת הדרך המלצות לגבי אופן ההתנהלות אחרי התאונה, עד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.
  5. הסטטיסטיקה מראה שרוכבי אופנועים וקטנועים חשופים הרבה יותר מנוסעי ונהגי רכב לתאונות דרכים וכי גם הפגיעות עצמן נוטות להיות קשות יותר ומתאפיינות הן בריבוי פגיעות ראש והן בריבוי פציעות אורתופדיות מורכבות. חשוב ליצור קשר עם עו"ד מומחה בתביעות אופנוע על מנת שיפעל ל"תשלום תכוף" – תשלום מידי המשולם לנפגע לאחר תאונת דרכים על חשבון הסכום הסופי שייפסק לו בסיום הטיפול בתביעתו.
  6. פגיעה חוזרת – במקרה של פגיעה חוזרת (עניין נפוץ כשמדובר בנפגעי תאונות אופנוע), חברות הביטוח ינסו לטעון כי הנזק של הנפגע מקורו בפגיעה קודמת, ולכן כעת הוא אינו זכאי לפיצוי. לכן במקרים של תאונות אופנוע מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בטיפול בתביעות של תאונות אופנוע שצבר ניסיון רב בניהול תביעות וייצוג נפגעים בתאונות אופנוע ויודע להתמודד עם טענות של פגיעה חוזרת .
  7. גם בחזית המשפטית והביטוחית רוכבי אופנועים וקטנועים נמצאים בעמדת נחיתות מול טענות חברות הביטוח כי הם אינם זכאים לפיצויים.

רוכבי אופנוע רבים אינם טורחים לבטח את האופנועים שבבעלותם כי פוליסות ביטוח החובה לאופנועים נוטות להיות יקרות יחסית. התוצאה המצערת הנה העובדה שלאופנועים רבים אין ביטוח חובה או שקיים בטוח מוגבל המכסה רק נהיגת נהגים נקובים בשם, כך שבמקרים רבים הביטוח אינו מכסה את נהג האופנוע שאינו נקוב בפוליסה. כך גם ישנם מקרים רבים שרוכבי אופנוע מחזיקים רישיון נהיגה לאופנוע "קל" יותר ועל כן הפוליסה אינה מכסה את פציעתם בתאונה.

חשוב ליצור קשר עם עו"ד מומחה בתביעות אופנוע על מנת שייעץ על מצבכם המשפטי והביטוחי.

למידע נוסף וייעוץ מקצועי עם עו"ד העוסק ומתמחה בנזקי גוף
אתם מוזמנים לפנות למשרד עורכת הדין עידית סגל
לייעוץ ראשוני חינם ללא התחייבות חייגו 054-7107229

ניתן להשאיר גם הודעה בטופס

    שם מלא
    מספר טלפון
    מייל
    שליחת טופס

    מבחן שארפ – עד כמה להסתמך על מבחן שארפ כשרוכשים קסדת אופנוע?

    הבעיה עם תקנים לא מעטים היא, שלפעמים אנשים לא עוצרים בכדי לשאול שאלות ולברר אם התקן מועיל עמם. מעבר לכך, לצערנו הרב, מבחני בטיחות לקסדה (כוכבי הבטיחות) למיניהם לפעמים נוצרים רק בכדי לגרוף כסף.
    במאמר זה נתמקד במבחן שארפ, שנולד כתוצאה מכך שבריטניה התחייבה לאמץ פרוטוקול הסמכת קסדות מסוג ECE. עד לנקודה זו, קסדות בריטניה היו כפופות לתקן מסוג BSI.

    אמנם פרוטוקול ECE נולד מתוך מחשבה של סיוע לאופנוענים לבצע החלטות מושכלות ובטוחות, אבל בפועל, התקבלו אי-אלו החלטות ביצירת הפרוטוקול שנועדו לחסוך כסף ובמקביל גם לגרוף כספים. למעשה, מבחן שארפ מתבסס על מתודולוגיית מחקר חלקית בלבד, שרבים אומרים שהיא גם מטעה. למשל, בניגוד למה שהומלץ על ידי דו"ח 327 COST, שארפ החליטו להשתמש במעטפת קסדה מוצקה במהלך הבדיקות שלהם. זאת, בניגוד למעטפת הראש הביומטרית שהומלצה על ידי הדו"ח הנ"ל. על פי מחקרים בתחום, מעטפת קסדה ביומטרית משקפת יותר במדויק את הראש האמיתי של הרוכב על האופנוע. במקביל, המעטפת הביומטרית מאפשרת בדיקה יותר מדויקת של הספיגה של הפגיעה במקרה של תאונה, חלילה. שארפ החליטו להתעלם מהעובדה הזו שמבוססת על ידי מחקרים ודוחות משנים קודמות, כנראה מתוך מניעים כספיים, מה שהופך את מבחן שארפ למפוקפק.

    הרצה לאופנוע: מיתוס VS אמת – מה נכון?

    אם לאחרונה התחדשתם בכלי שיצא מהחברה, ודאי דיברו אתכם על הרצה לאופנוע, מה שגם רלוונטי לגבי רכישת רכב חדש. הרצות לכלים חדשים הן נושא שמדברים עליו מאז ומתמיד, מה שלפעמים מקבל ביטוי מעט, איך נגיד – מוגזם. בפועל, הכלי אכן מצריך הרצה מסוימת, אבל ייתכן שחלק מהחברות עושות מזה עניין יותר גדול ממה שזה במציאות. בואו נבין ביחד במה מדובר, אחת ולתמיד – האם צריך הרצה לאופנוע חדש?

    רגע לפני שניתן את דעתנו (שלא אמורה להחליף ייעוץ מכונאי מקצועי) בקשר להרצה של אופנוע, בואו נדבר לרגע על תהליך הייצור של חלקי אופנועים ותהליך הייצור של ההרכבה של הכלי. חשוב להבין משהו מהותי – אין 2 חלקים שיורדים מפס הייצור כאשר הם זהים ב-100%. לשם כך, נקבעו תקנים של סטיות אפשריות הנוגעים לייצור של חלקים מכאניים. בואו ניקח את הדוגמה של רפידות בלמים לאופנועים, ונבין על הדרך גם כיצד הרצה לאופנוע קשורה לכך.

    ייצור רפידות בלמים לאופנוע ודסקיות בלימה

    כאשר במפעל מייצרים מאות וגם אלפים של רפידות בלמים ודסקיות בלימה, בכל אופנוע הבלמים האלו יורכבו עם סטיות תקן קטנות. מדובר אמנם בהבדלים מיקרוסקופיים של מילימטרים, אבל בכל אופנוע חלקי הבלימה מותקנים עם סטייה מסוימת.

    לאחר מספר קילומטרים של רכיבה ראשונית, השכבות הראשונות משתפשפות הרפידות הבלימה, מה שמאפשר לרפידות "ליישר קו" עם הדסקיות. באופן ממש דומה לכך, גם הצמיגים של האופנוע נדרשים להרצה ראשונית בכדי לשפשף מעליהם את שכבת הייצור הראשונה. ובדומה לבלמים והצמיגים, גם חלקים אחרים במנוע ובשרשרת ההינע מצריכים נסיעה ראשונית של הרצה בכדי לתקן את סטיות תקן הייצור של החלקים השונים.

    אז אם הרצה לאופנוע היא לא מיתוס, מה חשוב לדעת?

    לאחר שהבנו כי הרצה לאופנוע היא לא מיתוס, חשוב להתייחס להרצה בפרופורציות הנכונות. את הקילומטרים הראשונים שלכם על הכלי החדש, תגמעו באופן רגוע, אל תשתוללו. זה לא שהכלי מסוכן יותר בתקופת ההרצה, אבל כן יהיה כדאי לרכב קצת יותר בזהירות. כמו כן, תמיד יהיה כדאי לחמם טוב את המנוע לפני שאתם יוצאים לרכיבה.

    בתקופת ההרצה, השתדלו לא "לקרוע" את מד ה-סל"ד שלכם. לא אמורה להיות בעיה להגיע לאדומים, אבל אל תישארו בסל"ד גבוה זמן ממושך. למעשה, יש הטוענים שאפילו מומלץ להכיר את כל טווחי ה-סל"ד במהלך תקופת ההרצה. אבל גם מי שאומר את זה, יגיד לכם להימנע משהייה ממושכת בקווים האדומים של שעון הסל"ד.

    כדאי בכל מקרה לבדוק את הוראות היצרן

    בכדי להימנע ממצב של איבוד אחריות, יהיה כדאי תמיד לבדוק את הוראות היצרן לגבי תקופת ההרצה הראשונית של הכלי. לרוב, 1000 ק"מ מספיקים עבור תקופת ההרצה, אבל יצרנים מסוימים עשויים להמליץ על נסיעות קצת יותר ארוכות.

    מערכת Ride Vision – התרעה למניעת תאונות אופנועים

    מערכת Ride Vision – המערכת שתעזור לכם למנוע את התאונה הבאה!

    בשבוע שעבר יצאתי לרכוב ביחד עם מיצו – דניאל פטרי להתנסות במערכת הבטיחות לאופנועים – Ride Vision – סטרטאפ ישראלי אשר הוקם בשנת 2018 ע"י אנשי ההייטק אורי לביא וליאור כהן. מטרתם של היזמים (הם גם אופנוענים בעצמם) הינה לייצר מוצר טכנולוגי אשר יגביר באופן משמעותי את הבטיחות של רוכבי דו-גלגלי, יספק להם מעין שכבת הגנה נוספת, ויאפשר להם (בעצם לכולנו) לרכוב בצורה בטוחה על ידי מניעת תאונות וסכנות – עוד לפני שהן קורות.
    הרעיון מבוסס על הקונספט של הגברת בטיחות הרוכב באמצעות מתן התראה ברורה ומוחשית עוד בטרם מתרחשת התאונה, בשלבים שעוד ניתן למנוע אותה, ועל ידי כך להקטין את מספר התאונות וכתוצאה מכך את מספר הנפגעים על הכביש מקרב רוכבי האופנועים והקטנועים.

    פריקום 2+ או פריקום 4+ – Freecom 4+ Vs Freecom 2+

    Freecom 2+ או Freecom 4+ – איזו דיבורית מתאימה לך?

    ריכזנו עבורכם את ההבדלים בין הדיבורית לקסדה Cardo Freecom 2+ ו- Freecom 4+, דיבוריות האינטרקום לאופנועים המובילות בשוק.
    שני הדיבוריות לקסדה חזקות ועמידות למים ולתנאי הסביבה. דיבוריות קארדו – פריקום מציעות חווית Bluetooth יוצאת דופן, אבל יש מספר דגמים – אם אתם מתלבטים בין הדגמים – המשיכו לקרוא :).

    בדיקת שלדה לאופנוע Z900

    בדיקת אופנוע לפני קניה | בדיקת שלדה לאופנוע

    בדיקת אופנוע לפני קניה: בדיקת שלדה ובדיקות כלליות לאופנוע לפני קניה

    בין אם אתם רוכבים על כלי עם מנוע בנפח כזה או אחר, מומלץ מאוד לפני קניית אופנוע לבצע בדיקה מקיפה לאופנוע.
    בדיקת  אופנוע לפני קניה יכולה לכלול בדיקת שלדה, בדיקה מכנית, בדיקה קוסמטית ועוד. בואו נגיד ככה, ההמלצה הכי גורפת היא בדיקה מקיפה לאופנוע לפני רכישתו.

    כולנו אוהבים לרכב וכולנו נהנים לסחוט את הגז, אבל האם כולנו מקפידים על תחזוקת האופנוע? כמובן שלא. מאחר שחלקנו מקפידים יותר וחלקנו מקפידים פחות על תחזוקת האופנוע, תמיד יהיה מומלץ לבצע בדיקה מקיפה לאופנוע לפני רכישתו. בדיקת קניה לאופנועים היא כל כך הכרחית, בדיוק מתוך אותן סיבות של הזנחה של רוכבים.